spettan

Alla inlägg under november 2011

Av spettan - 30 november 2011 10:09

Naturligtvis blev det manikyr och pedikyr vilket jag fick i present av vänner. Favoriten blev Hot Stone massage, så bra att jag var tvungen att göra den en gång till, hade gärna gjort en tredje gång. 


MANDARASHOTSTONEHEAVEN 

Warmed volcanic stones, specially brought from Hawaii, caress smoothly over your body and impart a deep soothing heat to sore and tired muscles.  An experience not to be missed! 


Provade även Herbal Poultice treatment med nedanstående "verktyg". Det var inget fel på denna behandling, men det slog inte Hot Stone massagen. Men det doftade ljuvligt av "verktyget", eftersom det är fyllt citrongräs, lime och kamfer. 


                                                                 

Herbal Poultice treatment utilizes warmed muslin poultices of Thai and Chinese herbs that are steamed and applied directly to the body in a kneading action. This traditional treatment has been practiced to soothe muscle tension and stiffness on the key areas. Heat and herbs are absorbed by the body to help to reduce aches and pains, increase lymphatic drainage and condition the skin. In addition to ginger, lemongrass, camphor and other indigenous organic Thai herbs, the poultice contains antioxidants turmeric, a natural skin softener, and tamarind, which hydrates and regenerates skin cells. The poultice containing the aromatic herbs effectively treats sprain, sharp pain, bruise, soreness and relaxes the tendons and ligaments.


Av spettan - 29 november 2011 18:22

Så gott som direkt vi gick ombord på båten, hamnade vi på SPA avdelningen. Där var det prov på hot stone-, bambu- och thaimassage. Snabbt var vi uppbokade på fem behandlingar och medlemmar i SPA klubben, vilket innebar fri tillgång till pool med olika funktioner och varma stolar i fin mosaik och badrock naturligtvis. Så direkt vi lämnande New York var jag på ansiktsbehandling se nedan. Efter behandlingen så blev mitt ansikte så rött att det nästan skiftade i blått, på grund av solen. Tacka fan för det eftersom hyn var som ny! Men skönt var det, behandlingen alltså. Ska tillägga att rodnaden lade sig redan dagen efter.


THERAPIE OXYGEN LIFTING FACIAL

An oxygenating facial that uses galvanic stimuli and hi-frequency to penetrate into the deepest layers gently and effectively. By prolonging the life of skin cells and withdrawing deeply embedded impurities, this facial will assist in lifting the appearance of the skin while helping blemished or impure skin-types to heal quickly.


               

Av spettan - 28 november 2011 19:58

Hemma efter en lyckad semester. Några dagar i New York, sedan kryssning i sju dagar från Manhattan till Nassau. Haft det så lyxigt med spa varje dag. Återkommer imorgon med vilka behandlingar jag har njutit av. 


 


        


 

Av spettan - 15 november 2011 18:14

Härligt att vara ledig en vardag. Dagen gick åt till att ögonshoppa, lugnt och skönt i affärerna. Passade på att luncha med Birgitta och Maggan. Tack för en trevlig lunch, synd att inte ni också var lediga. 

Av spettan - 14 november 2011 21:16

Reagerade på att det var trådlöst nätverk på flyget mellan Åbo-Stockholm. En tur på ca 35 minuter, minus tiden för start och landning så blir det ca 20 minuter som jag kan använda nätverket. Hoppas det breder ut sig till lite längre flygningar, där skulle jag känna ett större behov.

Av spettan - 6 november 2011 12:00

Ny surdeg på jäsning, håller tummarna att det blir lika bra som förra gången, för det var väl inte nybörjartur! Synd att det tar några dagar, för det är alltid gott med nybakat. Jag får ge mig till tåls.

Av spettan - 4 november 2011 08:50

Nu har jag gjort det - stängt ned facebook. Så nu ska jag börja ha koll på födelsedagarna utan fb:s hjälp, nåja lite fuskar jag, det är mobilen som är min hjälpreda istället!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards