spettan

Alla inlägg under maj 2010

Av spettan - 7 maj 2010 20:13

... semestern börjat. Ska bli så skönt att vara ledig. Ska verkligen försöka koppla av och inte läsa jobbmailen, vilket jag inte brukar kunna låta bli. För det är inte kul att gå igenom alla mail efter semestern. Så jag är i valet och kvalet vilket som är bäst egentligen! Men först och främst ska jag umgås med mamma som kommer i morgon.


Av spettan - 6 maj 2010 21:11

Så har motionscykeln kommit ut från klädkammaren. Bestämde mig för att cykla en kvart (mjukstart). Har lärt mig att inte börja för hårt, för då blir det inget av det hela. Efter 5 minuter tittade jag på klockan. Trodde att jag cyklat åtminstone tio minuter. Snacka om att vara otränad, inte så konstigt, för jag har inte tränat på åratal. Det är bara promenader som gällt, det sista åren. Men nu är det bara fortsätta trampa. 


  


Av spettan - 5 maj 2010 21:28

... på bussarna. Då dom envisas med att inte ta av sig ryggsäcken. Svänger, vrider och vänder sig om, utan att fatta att ryggsäcken är där bakom. Hur många gånger har jag inte fått mig en törn av en ryggsäck, vet ej, men många är det. Senast i morse råkade jag ut för en mulle med ryggsäck, som inte fattade att det var jag som tog smällarna, varje gång hon tappade balansen. Visst ryggsäckar är bra - i skogen, där hör ryggsäcken hemma.

Av spettan - 4 maj 2010 21:17

Var till sjukgymnasten idag, som överraskade mig med akupunktur. Det känns riktigt bra, kan det vara så att det redan märks efter en behandling. Är det så enkelt som att få lite nålar nedstuckna i skinnet. Hoppas att det är så, för det vore toppen. Det kändes lite mer där det är som ondast, och när nålen snurras, men absolut ingen obehaglig känsla. Så nu ser jag fram emot fredag då jag ska få ännu flera nålar. 

Av spettan - 3 maj 2010 19:18

För ovanlighetens skull så planerar jag in sevärdheter inför resan till Köpenhamn. Det är för mammas skull, så jag hoppas hon gillar vad jag planerar. Det blir Botanic Garden och Tivolit, sen får se om det stannar vid det. Vi ska ju hinna med lite shopping också.  Det enda hon har på önskelistan är att vi ska äta sushi, och det ska vi. Det blir från sushitarian, bästa sushin i Köpenhamn, enligt mig, med bra urval. 


  


        

Av spettan - 2 maj 2010 16:31

Birgitta ringde och beställde kaffe, eftersom hon skulle ut på promenad. Passade mig perfekt  för då fick jag en välförtjänt rast. För nu blev det vanlig städning, men tro inte att jag är klar. För nu återstår badrummen och skurningen. Blev slö efter kafferasten, så resten kanske blir i morgon om inte i kväll. Så nöjd med min städhelg. Men nästa helg blir det ingen städning. Då hoppas jag på vackert väder, så kanske det blir lite inköp av blommor.

Av spettan - 1 maj 2010 17:40

... vad gäller att börja med saker jag inte tänkt, som igår. Nu blev det garderoberna som fick sig en genomgång och omflytt. Tyvärr blev det inte mycket rensat. Har roat mig med att prova mina sommarklänningar, blev förvånad över att alla passade. Så klänningarna hänger med även denna sommar. Klänningen ni ser på bilden har jag aldrig använt, tror att den är sex-sju år gammal. Ska höra med mamma om vi kan ta bort "polon", inte snyggt eller bekvämt. 


                 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards