spettan

Alla inlägg under november 2009

Av spettan - 4 november 2009 13:27

Det är jobbigt att vara sjuk! Ont i kroppen hade jag redan innan "flunsan" men nu är det ännu värre efter allt liggande. Men, men det är bara att fortsätta kurera sig så gott det går, så blir det bättre och bättre dag för dag som det så käckt heter! Har precis käkat lunch så snart blir det vila på maten som gäller.

Av spettan - 3 november 2009 12:25

Idag blir det en dag framför TV:n med nyinköpta DVD:n. Så bra att mataffärerna börjat sälja DVD:n...det räddar min dag i "sjuksängen". Täcket hänger med från sängen till soffan och vice versa.    

Av spettan - 2 november 2009 21:30

Kände mig inte riktigt hundra imorse när jag gick iväg till jobbet. Tänkte att det skulle gå över. Men ack vad jag bedrog mig, så det blev en jobbig resa hem från jobbet. Men hem kom jag, till slut. Har ont i öronen, halsen och kroppen och till råga på allt lite feber också! Så nu är det sova som gäller.


Fick en fin present utav min chef som hade varit i Bryssel, den är fylld med mörk choklad. Men den tänker jag spara tills smaklökarna är tillbaka. 


  



Av spettan - 1 november 2009 19:35

1/2 purjolök

1 fänkål

2 morötter

1/2-1 dl vitt vin

5-7 dl buljong (valfri, hummer- eller fiskbuljong)

400 g kräftost

2 dl creme fraiche

1 burk kräftstjärtar

Strimla grönsakerna fint. Bryn grönsakerna i smör, häll på halva mängden buljong och vin, låt puttra 15-20 minuter. Pudra lite mjöl över grönsaksröran och späd med resten av buljongen till lagom tjocklek. Tillsätt ost, creme fraiche och till sist kräftstjärtar. 




Av spettan - 1 november 2009 19:29

Idag blev det en promenad på 7,73 km enkel väg till Forum. Tog en fika som bestod av wraps med bulgur och halomi, den kan jag rekommendera det var gott! Sedan blev det bussen hem, på med bastun, förberedde middagen medans bastun blev uppvärmd.


  

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards